Dobra dieta odchudzająca

Dobra dieta odchudzająca

Bycie na diecie to ciężkie zadanie, bo wszędzie dookoła mnóstwo pokus. Najlepiej samemu w domu przygotowywać posiłki, bo wtedy mamy kontrolę nad tym co jemy i w jakiej ilości, a na diecie jest to bardzo ważne. 

Składniki jadłospisu odchudzającego 

diety odchudzające jadłospisJeżeli od dziecka mamy nadwagę i zajadamy się chipsami i ciasteczkami z dużą ilością cukru, to z pewnością zrzucenie nadprogramowych kilogramów nie będzie proste. Z biegiem lat przyzwyczajamy się do swojego jadłospisu, który niekoniecznie jest zdrowy. Kiedy podejmujemy decyzję o zmianie sposobu żywienia, to musimy wybrać odpowiednią dietę dopasowaną do naszych oczekiwań. Diety odchudzające jadłospis mają ułożony na podstawie ilości kalorii jaką możemy przyjąć każdego dnia. Dla większości otyłych osób wystarczy dieta obejmująca dziennie od tysiąc pięćset do tysiąc osiemset kalorii. Aby zmieścić się w takim zakresie energetycznym, musimy z jadłospisu wykluczyć tłuste i ciężkostrawne potrawy, słodkie napoje i słone przekąski. Dieta osoby odchudzającej się musi być odpowiednio zbilansowana i bogata w wartościowe składniki odżywcze, które powoli uwalniają energię. Ważne jest wartościowe śniadanie, które daje nam porcję energii na rozpoczęcie dnia, aż do godzin popołudniowych. Obiad musi obfitować w zdrowe warzywa, a lekka kolacja nie będzie obciążać żołądka. Posiłki najlepiej samemu komponować w domu ze świeżych i sezonowych produktów, bo wtedy będziemy mieli kontrolę nad spożywanymi kaloriami i składnikami odżywczymi. W jadłospisie mogą się znaleźć też przekąski.

Zdrowa dieta w połączeniu z aktywnym trybem życia zawsze będzie dla nas lepsza niż tłuste i przetworzone jedzenie połączone z siedzącym trybem życia. Jadłospis możemy samodzielnie ułożyć, albo zlecić to zadanie profesjonalnemu dietetykowi.

Comments are closed.